Systemy zarządzania
System kontroli wewnętrznej
Wyrazem organizacyjnym systemu kontroli wewnętrznej Grupy LOTOS jest m.in.:
- struktura organizacyjna określająca zasady podległości służbowej,
- regulamin organizacyjny określający cele i zadania poszczególnych komórek,
- zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności dla pracowników,
- zróżnicowany charakter uprawnień w dostępie do informacji, dokumentów i przechowywanych danych,
- upoważnienia, pełnomocnictwa, formalne ustanowione zastępstwa,
- ograniczenia dostępu do pomieszczeń, w szczególności tych o charakterze szczególnym, gdzie przechowywane są informacje poufne, dane osobowe itp.,
a także ustalone zasady:
- bezpieczeństwa i ochrony,
- definiowania celów,
- dokumentowania działalności (operacyjnej, finansowo-księgowej, handlowej),
- tworzenia wewnętrznych uregulowań,
- raportowania wewnętrznego.
Pozostałe rozwiązania tworzące system kontroli wewnętrznej w Spółce to te, które wbudowane są w każdy z procesów operacyjnych, zdefiniowanych w organizacji.
Nadzór nad funkcjonowaniem systemu został przypisany do odpowiednich funkcji w organizacji w ramach struktury organizacyjnej. Ponadto w Spółce funkcjonuje Audyt Wewnętrzny, który m.in. dokonuje oceny rozwiązań składających się na system kontroli wewnętrznej. Wyniki z przeprowadzonych badań przekazywane są w formie raportów Zarządowi i Komitetowi Audytu Rady Nadzorczej Grupy LOTOS.